Innehåller era teblandningar några allergener?
Våra egna teblandningar innehåller inga allergener. Vi tillsätter inget socker, gluten, laktos, inga nötter eller animaliska produkter vid blandning. Du hittar ingredienser under respektive teblandning i webbshoppen.
Hur ska jag källsortera den vita förpackningen som teet kommer i?
Den vita påsen sorteras som pappersförpackning. Dubbelkolla gärna om lokala avvikelser förekommer på din ort. Här kan du läsa mer om vårt arbete kring miljö och hållbarhet.
Hur ska jag källsortera Kränkus vita och bruna kaffetuber?
Vi packar alla våra kaffesorter i en papperstub eller i en papperpåse i en yttre papplåda. Allt sorteras som pappersförpackning. Dubbelkolla gärna om lokala avvikelser förekommer på din ort. Här kan du läsa mer om vårt arbete kring miljö och hållbarhet.
Hur ska jag källsortera plåtburkarna som Kränkus te packas i?
Den vita eller silvriga plåtburken och plåtburken i egen design med vit botten sorteras som metallförpackning. Dubbelkolla gärna om lokala avvikelser förekommer på din ort. Här kan du läsa mer om vårt arbete kring miljö och hållbarhet.
Hur hanterar ni mina kunduppgifter?
När du registrerat dig och beställt i vår webbshop har du godkänt att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi använder gängse säkerhetsrutiner för att tryggt förvara dina uppgifter.
Du har enligt Allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Dessa uppgifter är:
- Namn
- Adress
- Mobilnummer
- E-postadress
Du kan när som helst begära att få ut uppgifter, eller be oss radera dina uppgifter, genom att kontakta oss. Kontakta oss i så fall via e-post på kontakt@kraenku.se
Var hittar jag information om min beställning?
Vi har sammanställt var du kan hitta informationen här.
Var hittar jag information om min betalning?
Vi har sammanställt var du kan hitta informationen här.
Var är mitt paket?
Om du fått e-post från oss att din beställning är på väg brukar det dröja högst några dagar innan det når ditt ombud. Läs mer här.
Vad gör jag om mitt paket har skickats tillbaka från ombudet?
Två veckor efter ditt paket har kommit fram till ditt ombud skickas det tillbaka till oss. När vi fått tillbaka ditt paketet försöker vi kontakta dig.
Om vi inte lyckas nå dig via e-post skickar vi ett SMS. Om du har fått ett sånt SMS kan du logga in i vår webbshop för att se våra meddelanden till dig.
Det går även bra att kontakta oss på annat sätt.